Jette Gispen brengt mensen in beweging

Sinds de oprichting van Stichting De Vrolijke Noot in 2006 is Jette Gispen als vrijwilligster bij de stichting actief. Ze was de eerste penningmeester en als leerling van Mariska speelde ze harp bij de concerten in de zorgcentra. Ze is onlangs 80 jaar geworden, maar nog onverminderd actief. Ze zingt in een projectkoor en geeft daarmee regelmatig concerten, haar beschilderd aardewerk is prachtig en ze steekt haar handen uit de mouwen voor Stichting De Vrolijke Noot.

Die activiteit zat er al jong in, bijvoorbeeld als wedstrijdroeister bij de Koninklijke Roei- en Zeilvereniging Het Spaarne. In de onverzettelijke blik op de foto uit 1948 (met dank aan KR&ZV Het Spaarne) herkennen we de vastberadenheid en het doorzettingsvermogen van Jette.

Ze is een manusje van alles voor Stichting De Vrolijke Noot. Ze speelt harp en zingt mee bij de activiteiten en maakt prachtige foto’s op locatie. Daardoor is ze zelden zelf in beeld.

Maar wat Jette het allerliefste doet is mensen in beweging krijgen:

“Het is leuk en goed om te doen en ik beleef er veel plezier aan. Je maakt van alles mee! Zo was er iemand die al twee jaar niet meer uit zijn rolstoel kwam, maar nu weer meedanst. Zelfs een man van 103 jaar kreeg ik aan het dansen. Soms wordt er iemand boos en dan krijg je een pets of ik moet een ruzie beslechten, dat hoort er ook bij en ik kan er gelukkig goed mee overweg. Maar het is vooral heel leuk om te doen. Zolang ik mensen maar in beweging kan krijgen.”

September 2020